Direktlänk till inlägg 7 december 2009

LIVET

Av Caroline - 7 december 2009 13:09

Kom hem vid 22.30 igår.Arbetsuppgiften som tog överhand igår på jobbet var att ta hand om palliativ patient och inte minst och kanske mest dess anhöriga. Det är väldigt speciellt att vårda palliativa, det krävs ett lugn förtroendegivande mot anhöriga som befinner sig i en kris.

Varje gång man hamnar i en sån situation tänker man lite extra vad som är viktigt i ens liv och vad fort livet kan vända.

Igår gjorda jag mitt bästa för att få patienten att vara smärtfri och ångestdämpad, och inte minst ta hand om anhöriga... när jag gick in till dem en sista gång för att säga hej då, då mitt pass var slut. Möttes jag av stor tacksamhet och varma kramar... i jobbiga stunder på jobbet skall man komma ihåg det goda man gör. Det är vid dessa uppskattningar man tankar energi och vet att man valt rätt yrke.


Ta vara på varandra och ge den du möter ett leende!!!!


Kram kram

 
 
Tes

Tes

7 december 2009 21:05

Vad innebär en palliativ patient?!

http://www.tesans.bloggplatsen.se

 
Pernilla

Pernilla

9 december 2009 12:10

Det var en fin beskrivning. De var väldigt nöjda, dit kvitto på ett bra jobb (som alltid) :)

http://www.narilla.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 22 augusti 2010 08:57

Ja , då vankas det jobb igen. Det är med blandade känslor som jag kommer tillbaka till vår avdelning... Nytt jobb här i stan skulle sitta fint! Får ta och ringa runt och höra om de vill ha en  med korttids/rehab erfarenhet?! I sommar har vi lagt ...

Av Caroline - 10 juli 2010 22:42

Idag har det varit riktigt varmt.   Som tur var var vi uppbjudna till fam Agdhurs stuga vid  sjön och där svalkade vinden något. Barnen var förväntansfulla, skulle de få åka ut med båten tro??? Jo så blev det Oscar vår lille mästerfiskare fick en...

Av Caroline - 8 juli 2010 13:47

SEMESTER är vad jag har just nu. Anders går på semester först imorgon fredag, åh vad jag längtar. Det var längesen vi var lediga tillsammans. Den senaste veckan har innehållit 6-årskalas för Williams bästakompis Noah.Stora killar är de nu. Drygt en...

Av Caroline - 1 juli 2010 09:09

Ja vilka härliga dagar vi haft med soligt och varmt väder. De senaste dagarna har inneburit  bad, sol, glass och lite jobb.Idag  är min lediga dag denna veckan...har tre arbetspass innan jag går på semester...och troligtvis blir det ett par ganska tu...

Av Caroline - 20 juni 2010 14:43

Ja, denna helgen har bara sprungit iväg! Lördagen bestod i att förbereda god mat och sedan följa det fantastiska bröllopet på tv:n!!!! Några fler som suttit bänkade i helgen? Fick tom Linas kära norrman var att sitta bänkad en stund...han som sa ...

Ovido - Quiz & Flashcards