Alla inlägg den 7 december 2009

Av Caroline - 7 december 2009 20:30

Vad har jag gjort...nu har det långa håret åkt av. Nu blir inte syster yster glad...

Idag har jag varit ledig och jag och Oscar har varit på Mio och beställt vår nya soffa som kommer till huset i februari!!!

Anders är nu tjänstledig från Allt i Bygge och jobbar nu BARA med vårt hus!!


Oops vad har jag gjort. 

 


Denna praktiska bläckfisk har jag beställt.(Flaskhållare i duschen!!!)


Ha en bra kväll!! 

Av Caroline - 7 december 2009 13:09

Kom hem vid 22.30 igår.Arbetsuppgiften som tog överhand igår på jobbet var att ta hand om palliativ patient och inte minst och kanske mest dess anhöriga. Det är väldigt speciellt att vårda palliativa, det krävs ett lugn förtroendegivande mot anhöriga som befinner sig i en kris.

Varje gång man hamnar i en sån situation tänker man lite extra vad som är viktigt i ens liv och vad fort livet kan vända.

Igår gjorda jag mitt bästa för att få patienten att vara smärtfri och ångestdämpad, och inte minst ta hand om anhöriga... när jag gick in till dem en sista gång för att säga hej då, då mitt pass var slut. Möttes jag av stor tacksamhet och varma kramar... i jobbiga stunder på jobbet skall man komma ihåg det goda man gör. Det är vid dessa uppskattningar man tankar energi och vet att man valt rätt yrke.


Ta vara på varandra och ge den du möter ett leende!!!!


Kram kram

Ovido - Quiz & Flashcards