Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av Caroline - 14 oktober 2009 13:11

Ja, då har nästan hela familjen placerat sig i den stora dubbelsängen. Barnen sover och jag passar på att blogga lite innan jobbet kallar.

Ja besöket på vårdcentralen slutade med en kur med Kåvepenin i 10 dagar för Wille-Scharlakansfeber det var. Stackarn-han kväljs nästan av den äckliga mixturen som skall tas 3ggr/dagligenRynkar på näsan.


Skönt är att Anders kommer hem från Boråsjobbet idag. Och nu är han definitivt klar där nere. Vi har saknat honom så när han varit borta på veckorna.

Nu kommer snart svärmor "Maja" som är snäll och passar barnen tills Anders kommer hem. Skall passa på och slå igen mina blå en kort stund, känner att jag behöver detta innan jobbet ikväll.


Avslutar med ett citat från lille Malte: "Jag äcklar" (älskar) dig". Är inte en 2-årings kommentarer goa??

Av Caroline - 14 oktober 2009 08:09

I förrgår klagade Wille över halsont, idag har han feber och ont i halsen kan bara dricka varmchoklad. När jag meddelade dagis att de inte kommer i em, berättade de att det varit två fall av scharlakansfeber på dagis den senaste veckan.... Detfick nu bli ett samtal vill vårdcentralen. De skall nu ringa upp vid 8.35 Önskar en läkarbedömning...ej avvakta.

Själv känner jag också lite halssveda och har ont i huvudet. men klarar nog av att jobba ikväll i allafall.

Nä nu får jag ta hand om sjuklingen och den lilla retstickan Oscar som inte förstår att storebror ej orkar leka!

Ovido - Quiz & Flashcards