Alla inlägg den 23 augusti 2009

Av Caroline - 23 augusti 2009 13:02

Igår blev Anders klar med murandet av huset!! Så skönt! Nu skall taketpannorna läggas sedan kommer det inte göras något mer utvändigt förrän nästa vår. Så nu kommer Anders att satsa på insidan för att vi skall kunna flytta in så snart som möjligt!

Igår tog barnen och jag en tripp till Skövde för att handla lite gympakläder och skor till Wille som på tisdag börjar på bollekis vid Tidavallen... detta tycker han är jätte spännande!

Turen dit gick bra och banen var jätte duktiga i affärerna... men sen vid hemkomst började Wille med det ena dumma beteendet efter varandra...slog Oscar, tjurade, var uppkäftig...rent bedrövligt. Att 6-åringar kallas små tonåringar fick vi kännas vid igår.Efter lunch fick han följa med Anders till bygget med stora protester. Men på em hade vi båda lugnat oss och kramades och den goa Wille var tillbaka! Pust!


Fick handlat det vi skulle i Skövde i allafall och jag hittade mina "älskade" träd som jag letat efter. Dessa skall jag slå in och ta upp när huset är färdigt...de blir nog fina i ett fönster!


På kvällen fick vi besök av kompisar från Vara, Andreas och Therese och deras lille vovve Faxe! Vi åt lite mat och tog sedan en promenad ner till huset. En trevlig kväll!

Kvällen avslutades med att vi åt blåbärspaj,som var gjorda av de

jätteblåbären som jag och svärmor plockade i Korsberga förra veckan!! mycket gott!

Ikväll bär det iväg på klädparty Me&I. Willes nya kompis mamma bjöd med mig i fredags. Ska bli roligt att lära känna lite folk här i Tidaholm.


Ha det bäst! Kram



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards